پنل کاربر سبد خرید
ورود / عضویت



ورود
عضویت
بازیابی رمز
ورود / عضویت
۰
راهنمای عیب یابی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy S6
راهنمای عیب یابی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy S6

راهنمای عیب یابی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy S6

تبلیغات
راهنمای عیب یابی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy S6
از سری آموزش های بخش تعمیر و نگهداری موبایل سایت استپ هلپ، این بار با راهنمای عیب یابی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy S6 با هم همراه می شویم تا با نحوه صحیح رفع عیب گوشی آشنا شویم.

در صورت مواجه شدن با عیوب مختلف موبایل خود، پیش از تماس با مرکز خدمات سامسونگ، راه حل های زیر را امتحان کنید. برخی از وضعیت ها ممکن است در مورد گوشی شما کاربرد نداشته باشند.

وقتی دستگاه خود را روشن می کنید یا وقتی در حال استفاده از آن هستید، دستگاه از شما می خواهد یکی از رمزهای زیر را وارد کنید

کلمه عبور: وقتی ویژگی قفل دستگاه فعال است، باید کلمه عبور تنظیم شده برای دستگاه را وارد کنید.

PIN: هنگام استفاده از دستگاه برای اولین بار یا زمانی که درخواست PIN فعال شده است، باید PIN عرضه شده به همراه سیم کارت یا USIM کارت را وارد نمایید. می توانید این ویژگی را با استفاده از فهرست قفل سیم کارت غیرفعال کنید.

PUK: سیم کارت یا USIM کارت مسدود شده است، این وضعیت معمولاً در نتیجه وارد کردن PIN نادرست برای چند بار است. باید PUK عرضه شده توسط ارائه دهنده خدمات خود را وارد کنید.

PIN2: وقتی می خواهید به فهرستی دسترسی پیدا کنید که به PIN2 نیاز دارد، باید PIN2 عرضه شده با سیم کارت یا USIM کارت را وارد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ارائه دهنده سرویس خود تماس بگیرید.

موبایل شما پیام های خطای شبکه یا خطای سرور نمایش می دهد

• وقتی در مناطق دارای سیگنال ضعیف یا دریافت ضعیف هستید، ممکن است ارتباط برقرار نشود. به محل دیگری بروید و دوباره سعی کنید. هنگام حرکت امکان دارد پیام های خطا به طور مرتب نمایان شود.
• بدون داشتن اشتراک نمی توانید به بعضی امکانات دسترسی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ارائه دهنده سرویس خود تماس بگیرید.

موبایل شما روشن نمی شود

اگر باتری به طور کامل تخلیه شده باشد، دستگاه شما روشن نخواهد شد. پیش از روشن کردن دستگاه، باتری آن را به طور کامل شارژ نمایید.

پاسخ صفحه لمسی کند یا نادرست است

• ممکن است در صورت اتصال پوشش محافظ یا لوازم جانبی به صفحه لمسی، صفحه لمسی عملکرد درستی نداشته باشد.
• اگر دستکش پوشیده باشید، اگر دستان شما هنگام لمس صفحه لمسی، تمیز نباشد یا اگر با اشیای نوک تیز یا نوک انگشتانتان روی صفحه ضربه بزنید، ممکن است صفحه لمسی دچار نقص عملکرد شود.
• ممکن است زمانی که صفحه لمسی در معرض آب یا محیط های مرطوب قرار بگیرد، درست عمل نکند.
• برای پاک کردن خطاهای موقت نرم افزار، دستگاه را دوباره راه اندازی کنید.
• مطمئن شوید نرم افزار دستگاه شما به جدیدترین نسخه به روزرسانی شده است.
• اگر صفحه لمسی خراش بردارد یا آسیب ببیند، به مرکز خدمات سامسونگ مراجعه کنید.

دستگاه گیر می کند یا خطاهای جدی می دهد

در صورتی که دستگاه گیر کند یا از کار بیفتد، ممکن است لازم باشد برنامه ها را ببندید یا دستگاه را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید. اگر دستگاه شما از کار افتاد یا غیرفعال شد، کلید روشن/خاموش و کلید تنظیم میزان صدا را به صورت همزمان بیش از ۷ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا دوباره راه اندازی شود.

اگر این کار مشکل را حل نکرد، بازنشانی داده های کارخانه را انجام دهید. در صفحه برنامه ها روی تنظیمات ← تهیه نسخه پشتیبان و بازنشانی ← بازنشانی داده کارخانه ← بازنشانی دستگاه ← حذف همه ضربه بزنید. قبل از اجرای بازنشانی به داده های کارخانه، تهیه نسخه های پشتیبان از تمام اطلاعات مهم ذخیره شده بر روی دستگاه را فراموش نکنید.

اگر مشکل هنوز برطرف نشده است، با مرکز خدمات سامسونگ تماس بگیرید.

تماس ها وصل نمی شوند

• مطمئن شوید که به شبکه درست تلفن همراه دسترسی دارید.
• مطمئن شوید که محدودیت تماس را برای شماره تلفن مزبور تنظیم نکرده باشید.
• مطمئن شوید که محدودیت تماس را برای شماره تلفن ورودی تنظیم نکرده باشید.

سایرین نمی توانند صدای شما را در هنگام تماس بشنوند

• مطمئن شوید که روی میکروفون تعبیه شده را نپوشانده باشید.
• مطمئن شوید که میکروفون نزدیک دهان شما قرار دارد.
• اگر از هدست استفاده می کنید، مطمئن شوید که اتصال آن درست است.

صدا در حین تماس تکرار می شود

میزان صدا را با فشار دادن کلید تنظیم میزان صدا تنظیم کنید یا به یک مکان دیگر بروید.

شبکه تلفن همراه یا اینترنت اغلب قطع می شوند یا اینکه کیفیت صدا پایین است

• مطمئن شوید که جلوی آنتن داخلی دستگاه را مسدود نکرده اید.
• وقتی در مناطق دارای سیگنال ضعیف یا دریافت ضعیف هستید، ممکن است ارتباط برقرار نشود. امکان دارد به دلیل وجود اشکالاتی در ایستگاه ارائه دهنده سرویس، ارتباط شما دچار مشکل شده باشد. به محل دیگری بروید و دوباره سعی کنید.
• هنگام استفاده از دستگاه در حین حرکت، امکان دارد سرویس های شبکه بی سیم به دلیل وجود اشکالاتی در شبکه ارائه دهنده سرویس غیرفعال شوند.

نماد باتری خالی است

باتری تلفن شما ضعیف است. باتری را شارژ کنید.

باتری به درستی شارژ نمی شود ( در مورد شارژرهای دارای تأیید سامسونگ )

• اطمینان حاصل کنید که شارژر به درستی متصل شده باشد.
• به مرکز خدمات سامسونگ مراجعه کنید و باتری را تعویض نمایید.

باتری سریع تر از زمان خرید خالی می شود

• اگر دستگاه یا باتری را در معرض دمای بسیار سرد یا بسیار گرم قرار دهید، شارژ مفید ممکن است کاهش یابد.
• اگر از ویژگی های پیام رسانی یا برخی از برنامه ها نظیر بازی یا اینترنت استفاده کنید، مصرف باتری افزایش می یابد.
• باتری یک ماده مصرفی است و به مرور زمان شارژ مفید آن کاهش می یابد.

دستگاه شما داغ کرده است

هنگام استفاده از برنامه هایی که به نیروی بیشتری نیاز دارند، یا استفاده از برنامه ها در دستگاه خود به مدت طولانی، ممکن است دستگاه شما گرم شود. این وضعیت عادی است و نباید تاثیری بر طول عمر یا کارکرد دستگاه شما داشته باشد.

هنگام راه اندازی دوربین، پیام های خطا ظاهر می شوند

دستگاه شما باید حافظه و نیروی باتری کافی برای راه اندازی برنامه دوربین داشته باشد. اگر هنگام راه اندازی دوربین، پیام های خطا ظاهر شدند، کارهای زیر را امتحان کنید:

• باتری را شارژ کنید.
• با انتقال فایل ها به رایانه یا حذف فایل ها از دستگاه، مقداری از فضای حافظه را آزاد کنید.
• دستگاه را دوباره راه اندازی کنید. در صورتی که بعد از انجام این کارها همچنان برای استفاده از برنامه دوربین مشکل دارید، با مرکز خدمات سامسونگ تماس بگیرید.

کیفیت عکس پایین تر از پیش نمایش است

• بسته به محیط و تکنیک های عکسبرداری امکان دارد کیفیت عکس ها متفاوت باشد.
• اگر عکس ها را در محیط های تاریک، در شب یا فضای بسته بگیرید، امکان دارد تصویر دچار نویز شده یا وضوح آن از بین برود.

هنگام باز کردن فایل های چندرسانه ای، پیام های خطا ظاهر می شوند

اگر هنگام باز کردن فایل های چندرسانه روی دستگاه خود فایل های پخش نشدند یا با پیام های خطا روبرو شدید، کارهای زیر را امتحان کنید:

• با انتقال فایل ها به رایانه یا حذف فایل ها از دستگاه، مقداری از فضای حافظه را آزاد کنید.
• اطمینان حاصل کنید که فایل موسیقی با مدیریت حقوق دیجیتال ( DRM ) محافظت نشده باشد. اگر فایل موسیقی با مدیریت حقوق دیجیتال ( DRM ) محافظت شده است، اطمینان حاصل کنید که مجوز یا کلید مناسب را برای پخش فایل در اختیار دارید.
• اطمینان حاصل کنید که فرمت های فایل توسط دستگاه پشتیبانی می شود. اگر از یک فرمت فایل نظیر DivX یا AC3 پشتیبانی نمی شود، برنامه ای را نصب کنید که از آن پشتیبانی کند. برای تایید اینکه دستگاه شما از چه فرمت های فایلی پشتیبانی می کند به www.samsung.com مراجعه کنید.
• دستگاه شما از عکس ها و فیلم هایی که توسط این دستگاه گرفته شده پشتیبانی می کند. امکان دارد عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط سایر دستگاه ها به درستی نشان داده نشود.
• دستگاه شما از فایل های چندرسانه ای که توسط ارائه دهنده سرویس شبکه یا ارائه دهنده های سایر سرویس ها مجاز هستند پشتیبانی می کند. امکان دارد برخی از محتویات رایج در اینترنت نظیر زنگ تماس، فیلم یا تصویر زمینه به درستی عمل نکنند.

یک دستگاه بلوتوث دیگر یافت نشد

• مطمئن شوید ویژگی بی سیم بلوتوث روی دستگاه شما فعال شده باشد.
• مطمئن شوید که ویژگی بی سیم بلوتوث روی دستگاهی که می خواهید به آن وصل شوید فعال باشد.
• مطمئن شوید که دستگاه شما و دستگاه بلوتوث دیگر در حداکثر محدوده برد بلوتوث ( ۱۰ متر ) قرار دارند.

اگر نکته های بالا مشکل را رفع نکرد، با یک مرکز خدمات سامسونگ تماس بگیرید.

وقتی دستگاه را به رایانه وصل می کنید، اتصال برقرار نمی شود

• مطمئن شوید کابل USB که شما استفاده می کنید با دستگاه شما سازگار است.
• مطمئن شوید که درایور مناسب در رایانه شما نصب شده و به روزرسانی شده است.
• اگر شما کاربر Windows XP هستید، مطمئن شوید که نسخه Windows XP Service Pack 3 یا بالاتر آن روی رایانه شما نصب شده است.

دستگاه شما نمی تواند مکان فعلی را پیدا کند

امکان دارد سیگنال های GPS در برخی از مکان ها نظیر فضاهای بسته محدود شده باشند. دستگاه را تنظیم کنید تا از Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه استفاده کند تا مکان فعلی شما را در این شرایط پیدا کند.

داده های ذخیره شده در دستگاه از بین رفته است

همیشه از تمام داده های مهم ذخیره شده در دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر این صورت، نمی توانید داده ها را در صورت آسیب دیدگی یا از بین رفتن بازیابی کنید.

یک حفره کوچک روی بدنه خارجی دستگاه قابل مشاهده است

• این حفره یک ویژگی ضروری طراحی کارخانه است و ممکن است باعث تاب خوردن جزیی یا لرزش قطعات شود.
• به مرور زمان، اصطکاک بین قطعات ممکن است باعث گسترش اندک این حفره شود.

تبلیغات
برچسب ها
منابع
نویسنده
مهران ابن الدین
مهران ابن الدین عضو تیم استپ هلپ

دغدغه ایجاد منبع آموزشی که راهگشای بسیاری از مشکلات روزمره مردم و تاثیرگذار در ایجاد و توسعه کسب و کارهای فنی و تجربی باشد، ایده StepHelp و راه اندازی آن را سبب شد. هدفی که هر روز برای بهبود و اثربخشی بهتر آن تلاش می کنم.
مجموع پست ها: 338 مجموع سوالات: 0 مجموع پاسخ ها: 5
مطالب مرتبط
تبلیغات
سایر آموزش های موبایل
پرسش و پاسخ
۰ پاسخ
۰ امتیاز
اندروید سیستم ریکاوری
آموزش تصویری ریست فکتوری تبلت های لنوو Lenovo A7-40, A7-50
۰ پاسخ
۰ امتیاز
اندروید سیستم ریکاوری
آموزش تصویری ریست فکتوری تبلت های لنوو Lenovo A7-40, A7-50
۱ پاسخ
۰ امتیاز
asus f102 تعویض باتری
آموزش تعویض باتری لپ تاپ ایسوس Asus X551CA
سوالتان را بپرسید
تبلیغات
محصولات آموزشی
فروشگاه