پنل کاربر سبد خرید
ورود / عضویت



ورود
عضویت
بازیابی رمز
ورود / عضویت
۰
فیلتر روغن
فیلتر روغن
اکثر قطعات موتور خودرو از فلزهای گوناگون تشکیل شده است. موتور خودرو و قطعات آن (پیستون، سیلندر و …) در زمان کارکرد خود به دلیل فعالیت های مکانیکی تحت شرایط سخت استهلاک قرار می گیرد. در موتور خودرو سیستمی جهت روغنکاری این قطعات قرار دارد تا با روغنکاری مداوم قطعات، بازدهی و طول عمر موتور را بهبود بخشد.

قطعات فلزی خودرو بر اثر کارکرد و اصطحکاک با یکدیگر ذرات و خرده ریزهای آهنی از آنها جدا شده و به همراه دوده و آلودگی های ناشی از احتراق وارد روغن و چرخه گردش روغن در موتور خودرو می شوند. روغن موتور برای آنکه این ذرات را از چرخه خارج نماید نیاز به یک فرآیند روانسازی دارد. روانسازی روغن فرآیندی است که در آن کلیه ذرات متفرقه و ناخالص که وارد روغن شده اند از طریق عمل فیلتراسیون از چرخه گردش روغن خارج می نماید. عمل فیلتراسیون برای آنکه به خوبی انجام شود می بایست روغن را از کوچک ترین ذرات موجود در آن تصفیه نماید که این امر توسط فیلتر روغن صورت می پذیرد.

بنابراین فیلتر روغن، از لحظه ای که روغن از منبع وارد چرخه عملکرد موتور می شود تا زمانی که به منبع باز می گردد نقش اساسی در عملکرد صحیح موتور دارد. چنانچه در مسیر چرخش روغن، فیلتر جهت جداسازی ذرات نباشد در نتیجه خرده ریزهای آهنی و ذرات در روغن باقی می مانند و به مرور این آلودگی ها با خراش دادن و ساییدن بدنه سیلندرها و پیستون ها باعث از بین رفتن زود هنگام این قطعات و صدمه جدی به موتور خودرو می گردد.

برچسب ها
نویسنده
مهران ابن الدین
مهران ابن الدین عضو تیم استپ هلپ

دغدغه ایجاد منبع آموزشی که راهگشای بسیاری از مشکلات روزمره مردم و تاثیرگذار در ایجاد و توسعه کسب و کارهای فنی و تجربی باشد، ایده StepHelp و راه اندازی آن را سبب شد. هدفی که هر روز برای بهبود و اثربخشی بهتر آن تلاش می کنم.
مجموع پست ها: 338 مجموع سوالات: 0 مجموع پاسخ ها: 5
مطالب مرتبط
پرسش و پاسخ
۰ پاسخ
۰ امتیاز
برد جاروبرقی سامسونگ
آشنایی با بُرد های الکترونیکی کنترل سرعت موتور جاروبرقی و اجزای آن
۰ پاسخ
۰ امتیاز
۰ پاسخ
۰ امتیاز
آیا دستگاه سرخ کن ارزش تعمیر دارد؟
آموزش بازکردن و تعمیر دستگاه سرخ کن
سوالتان را بپرسید
محصولات آموزشی
فروشگاه